Szukaj
2017-11-28

Aluminium

Uniwheels zwiększył sprzedaż felg o 12 proc.

W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2017 r. notowany na warszawskiej giełdzie niemiecki producent felg aluminiowych Uniwheels sprzedał prawie 7,16 mln felg, o 12,1 proc. więcej niż przed rokiem. Przychody spółki wyniosły w tym czasie 405,3 mln euro i były wyższe o 21 proc. niż przed rokiem. Wyższa dynamika przychodów to efekt wzrostu cen samych felg w następstwie większych niż przed rokiem cen aluminium.

Najważniejszym rynkiem zbytu dla Uniwheels jest automotive, tj. sprzedaż bezpośrednio do producentów samochodów. W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2017 r. spółka sprzedała w tym segmencie prawie 5,9 mln felg, tj. o 10,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast sprzedaż w segmencie akcesoriów wyniosła prawie 1,3 mln sztuk i była o 18,8 proc. wyższa niż przed rokiem.

Uniwheels podkreśla, że tak duży wzrost produkcji felg nie byłby możliwy bez uruchomienia trzeciej fabryki produkującej felgi w Polsce, do czego doszło lipcu 2017 r.

Niemiecka spółka ogłosiła kilka miesięcy temu zamiar wycofania swoich akcji z warszawskiej giełdy, jednak do momentu ogłoszenia raportu za trzeci kwartał głównym akcjonariuszom udało się skupić 93,2 proc. akcji.